2009. február 12., csütörtök

Kövecskék

Néhány kiemelt tárgy/installációs elem:

Verziók

Készítéséhez felhasználtuk a Mozgó Világban megjelent Gábor-Lánczi-vitát: az egymásra nyomtatott szövegeket a megfelelő színű szemüveggel olvasva lehet csak kibetűzni; az elmúltakra nagyon különbözőképpen emlékezhetünk.


Kaleidoszkóp
A kaleidoszkóp nemcsak a Beatles Lucy in the Sky with Diamonds című dalát idézheti fel a korszakból, de látás/láttatás metaforája is egyben. A tárlat egyik példája arra, hogy az absztrakt gondolatokat megpróbáljuk tárgy-jelképekhez kapcsolni. A széttöredezett kép a szemlélővel együtt változik.



Üres üvegvitrinek
Az üres kockavitrinek a Foucault-, a Marrou- és a Mészöly-idézettel egyszerre sűrítik magukba a tér és idő és a róluk való gondolkodás egy-egy fontos igazságát. Itt most a tárgy hiánya beszél.


Kék füzet
Az 1967-ben készült Bohóc a falon vállaltan nemzedéki film. Az első képsorok verses mottója sokakban idézi fel a Balatonra autóstoppozó fiatalok életérzését. A kék fedelű füzet megjelenítésével és nevesítésével összejátszatjuk a fikciót és a valóságot; emlékeink nemcsak helyekhez, tárgyakhoz is kötődnek.

Szimbolikus térfoglalás
A jelképes térfoglalás egy példája a Fényes szelek választott jelenete. A film maga is erősen épít a mozgásra, a Jancsó által 68 májusában Párizsban látottakra. A történet ugyanakkor a negyvenes évek baloldali népi kollégistáit idézte meg, miközben nyilvánvalóan saját kora kérdéseit járta körül. Térhez és időhöz való viszonya ezért rokonítható a miénkkel.

Prága VS Párizs (Avagy "A végtelennek nincs akcentusa")
A szlogenné vált párizsi falfirkák cseh fordításban. Keleti és nyugati nyugtalanság így találkozik. (A végtelennek nincs akcentusa...)



Fotó és szöveg: Fisli Éva

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése